Om man ändå vore ekonomiskt oberoende

Ännu en dag med mer än +10 grader i skuggan. Märks i stallet att det går undan när solen ligger på, torkar upp riktigt bra. Passade på att ta av Tiger broddarna. Tur att man har en väldigt snäll häst, behövde bara lägga upp hoven i mitt knä och börja skruva, hon stod helt still tills jag var klar.


När jag lämnade av Icke på Fredriks jobb gick vi till Hemköp och köpte oss en glass. Satt sedan och njöt på lastbryggan, fått mig några fler fräknar i dag.


Ibland blir jag tokig på att bo i Uppsala. Hade tänkt mig ett besök på Granngården innan jag skulle möta Märta och Siri för middag på stan. Men det går inte att köra i den här stan, mer ologiska vägar får man leta efter. Slutade med att jag fick köra runt Uppsala för att komma till andra sidan och på rätt väg mot Granngården (vägen som går genom stan dit är avstäng… och har varit det ända sen jag flyttade hit). Hann med lite snabb spaning inne i några butiker. Fastnade inne på Indiska. Ska lura med mig Fredrik på ett besök dit för att vara smakråd åt allt som jag hittade. Presentkort på Indiska mottages gärna ;)


Blev en egen plocksallad på Unico. Kändes nästan som man var hemma i Skellefteå igen med hästtjejerna.


Fredrik drog precis iväg på fotbollstränig (han är så duktig). Själv ska jag försöka mig på en lägga-mig-i-tid kväll, jobbar hela dagen imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0