Ledig dag i det fina höstvädret

Vet inte vad jag ska ta mig till, är så irriterad! I morse var det någon lustigkurre som ställe ett släp med ett stort el aggregat utanför mitt fönster och startade igång den, låter som en traktor som står på tomgång. Varför? Kan jag aldrig få ha sovmorgon och vakna när jag själv känner för det?! Imorgon har vi möte/utbildning på jobbet så då ska vi vara där klockan sju, suck…


Annars började min dag väldigt bra. Åt frukost på Ikea, skulle byta en ram som jag köpt, så nu har min Amsterdam tavla äntligen fått sig en ram och kan ställas/hängas upp. Gick på Biltema och Jula för att leta reflexer, hittade ingen som jag tyckte passar. Blev en lång tändare så vi kan tända våra stora ljus nu i höstmörkret.


Hunnit med stallet i det fina höstvädret. Som vanligt hade jag en pigg och glad häst. Red ut i skogen och galopperade, solen värmde väldigt skönt. Tänkte vara duktig ikväll när jag har tvättid och tvätta två schabrak. Vore underbar om man hade en grovtvättmaskin så det bara var att slänga in hästtäcken och diverse andra hästsaker.


Funderar om det har flyttat in ett dammonster hos mig, spelar ingen roll hur noga/mycket/ofta man dammtorkar, dammsugar och skurar. Allt är täckt av ett dammlager innan man hinner sätta sig ner och njuta av en ny städad lägenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0