Slut på långhelgen

Det blev en ännu längre lång helg, när Fredrik ringde Bilia igår på morgonen visade det sig att dom inte hade skickat iväg ordern, bara lagt den som en reservation. Så vi blev kvar ett dygn till. Igår passade jag och Liselott på att rida ut i det fina vädret med mor och dotter. Roligt att prova rida en annan (och riktigt stor häst), jag fick agera dragkraft åt unghästen när vi galopperade på ängarna. Sen hjälpte jag Fredrik och spreja/måla stötfångaren bak, det blev riktigt bra så nu ska vi måla övriga detaljer som blivit lite blekta.


Idag började jag med att mocka åt hästarna (känns lite konstigt att man fortfarande tycker det är kul att mocka efter alla år, är bara så härligt och avslappnande att vara i stallet), sen plockade jag päron i trädgården borta på gården (suuuper goda). Nu efterlyser jag goda recept med päron som ingrediens!


Fortsatte med stall mysandet när vi kom hem. Jag och Felicia tog oss en kvällstur, båda damerna skötte sig bra trotts att det hann bli mörkt. Kan åter igen konstatera att jag har världens bästa stallägare, när jag kom stod det på tavlan ”Hej Bea. Jag la ett däckelunderlägg till din sela på din hylla, om du vill så får du den, köpte fel storlek när jag skulle köpa till shettisarna.” På min hylla låg det ett nytt däckelunderlägg, oanvänd och med prislappen kvar. Väldigt passande för jag hade tänkt köpa en.


Nu ska jag fixa det sista innan jag med gott samvete kan sova, hade tänkt stiga upp i tid och åka till stallet innan jobbet imorgon.


Däckelunderlägg från Hööks
(min är grå med svart/vit kantband)


Kommentarer
Postat av: Ewe

Hacka upp päronen i bitar. Häll över pulvret/eller vad jag ska kalla det från en make and shake and bake and you know! citronkaka.. skär lite smör och lägg på de hela. in i ugnen på ca 200grader tills det får fin färg!

Servera med glass :)

(Jag har bara gjort med konserverade päron men där har du ett pärsonrecept!



Lyckat med däckelunderlägget!

2009-10-14 @ 08:03:25
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0