Skövde, 50 års fest

Jag, F och Icke har som sagt varit i Skövde i helgen för att fira att Fredriks pappa fyllde 50 år.

Fixandet och firandet började på fredagen. Jag, F och hans föräldrar åkte iväg och åt lunch på en väldigt trevlig China restaurang med lunchbuffé. Sen åkte vi till Grevagården, en gigantisk hästanläggning där dom för dagen hade en nationell ponnytävling i hoppning. Efter att vi hämtat upp lite kött på restaurangen där (det var dom som skulle hålla i buffén på festen på lördagskvällen) bar det av till godisaffären, där vi fick varsin plastkartong att fylla med våra favorit godisar. Sen blev det hem innan lite släkt skulle komma förbi och äta middag.

På lördagen blev det festande med diverse släktingar och vänner. Fredriks lillebror Henrik hjälpte mig genom grunderna i buggen så jag lyckades hänga med på alla snurrar. Fick mig även några danser med min snygga pojkvän.

Söndagen tillbringade vi med att äta godiset som var över och gräva ett hål till flaggstången Bobby fick av oss i födelsedagspresent. Det var ruskigt mycket mask i hålet, och stora var dom! Inge bra när man har maskfobi som jag har.


  


Bild 1. Icke i skogsdungen nedanför F föräldrars hus (det gula) och den svarta pricken är Zeb (han står inte still en sekund så han var lite svår att fånga på bild) 
Bild 2. Icke och Henrik (F lillebror) övervakar Fredrik i arbete
Bild 3. Är vi klar snart?



Är många födelsedagsbarn just nu, idag är det Peter som fyller år. Så jag passar på att säga grattis och hoppas att du haft en trevlig födelsedag och att föräldrarna skämde bort dig.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej! Har du varit i Skövde?? första gången eller har du varit här förut?? Synd att man inte såg dig! Hoppas du mår bra... kram

2009-04-25 @ 11:29:08
URL: http://amandalenman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0