Hopptävling i Säva

Ikväll har jag varit iväg på min första (tränings)hopptävling någonsin på Säva Ridcenter, vi startade 70cm, så jag kunde fokusera på allt annat. För ca 13år sedan var jag med på hopptävling på ridskolan jag stod på med förra hästen och för 12år sedan var vi iväg på en träningstävling och lokaltävling i dressyr, så mina tävlingserfarenheter är i princip obefintliga.

 

Allt har gått bra! På framridningen, i collecten och på själva hoppbanan. Det är en jättebra anläggning tyckte jag. Vi värmde upp på utebanan där det runt den gick en väg man kunde värma upp på i alla gångarter, sen hoppade man fram på själva utebanan. Ridhuset var fint och hindrena var roliga att hoppa.

 

Christalle var lite gnäggig (en av hennes kompisar var med på tävlingen), men jätte snäll att hantera och rida, inga konstigt dumheter. Det här kommer vi göra mer av!

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0