Trädgårdstanten

Det underbart fina vädret höll i sig även idag, Fredrik jobbade så jag passande på att fortsätta rensa häcken. Vår häck består av taggbuskar (det är själva häcken), vinbärsbuskar, jordgubb- och smultronplantor, rönn, j*vligt mycket lönn och diverse andra gröna saker som jag inte har någon aning om vad det kan vara. Allt utom taggbuskarna rycks bort. Jag kände hur det högg till i fingret, tog av mig handsken och såg att jag hade ett litet stick som jag blödde från och var blå runt om, men fortsatte tills Fredrik kom hem en stund senare. Nu har fingret svullnat upp, jag kan inte röra det och det värker sjukt mycket!

 

Från stubbarna till vägen har jag rensat bort, längre fram på bilden ser man hur det gröna går ända ut till vägen. Ska fota mer imorgon. Måste bara påpeka igen hur mycket jag hatar lönn,

är massor av småskott över allt!

 

 

 

Jag har haft "kylbandage" hela kvällen. Kan det vara en jordgeting eller annat djur

som gjort mig illa?

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0