En djävul vaknade idag

Den här dagen har haft en väldigt förvirrande start. När väckerklockan ringde första gången förstod jag ingenting, jag är ju ledig idag, eller? Kom på att jag skulle skjutsa pappa till tåget. Sagt och gjort, sen var det hem och krypa ner i sängen igen, en timmas sömn innan det var dags att gå till stallet. Väckarklockan ringde återigen men då var jag djup inne i nått drömland att jag inte visste vad som var verklighet eller ej. När Hanna messade att hon var på väg över lyckades jag ta mig ur sömnkoman.
.
Nu sitter jag hemma och är glad att jag lever. Har funderat på att det ser lite konstigt ut att jag rider min 30 åring på pessoabett medans alla andra rider på vanliga tränsbett. Så jag tänkte att vi kunde ge det ett försök, red i ridhuset igår så tyglarna satt lixs på det "vanligt tränset". Jag fick bittert ångra mitt snälla val. Direkt när vi vände om nere i grusgropen och tänkte ta en galopp på raksträckan som leder till backen som leder ut från grusgropen, bet min "älskade" häst tag i bettet och stack iväg i full sken. Fick inte ens stopp på henne mellan backarna, det är först en back som planar ut och sen kommer en lite brantare backe. Högst uppe på toppen efter att ha skenat en bit genom grusgropen och upp för två backar stannade hon. ALDRIG mer tränsbett vid uteridning, påminn mig om jag kommer på andra tankar.
.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Haha fin bild.

Galen idé, att du inte kände det innan du red ut :)

2011-02-03 @ 21:13:29
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0