Snart ledig, då kom förkylningen

Blev inte så mycket till uppdatering igår för när jag kom hem hade jag migrän (ja jag vet åter igen) och jätte ont i halsen (sådär ont så man inte vill svälja). Som tur är har jag en underbar sambo som hade gjort en kopp te till mig och ordnat säsongsavslutningen på Gossip Girl. Mådde mycket bättre när jag vaknade idag.


Efter min sovmorgon igår red jag och Felicia ut, vi bytte hästar och det gick superbra för Felicia (jag och Chera-Li är inte 100% överrens men det går framåt). När vi nästan var ute på asfalt vägen och skulle skritta sista biten hem började det regna, det fortsatte att regna ännu mer och sen kom haglet. Hästarna tyckte att vi kunde ställa oss med rumpan mot haglet och allt vackert stå där. Krävdes endel övertalning för att få dom att fortsätta gå mot haglet.


När jag värmt upp mig själv med en varm dusch var det dags att möta tjejerna för en bio kväll, Sex and the city 2.  Tycker den fått oförskämt dålig kritik, javisst det är svårt att bygga vidare på en film som knöt ihop en hel tv-serie, men det fanns då en handling i den och inte bara massa svammel. Det jag störde mig på var hur, eller snarare varför inte, stylisten tänkt lite mer, många klädval var gräsliga!


Ikväll är det kvällen att ta sig i kragen och packa, för imorgon hinns det inte. Ska bli kul och skönt att komma hem. Blir mycket festligheter då både min lillebror och morfar fyller år. Kommer vara i stugan/Finnliden under helgen för att gratta morfar. Ska även hjälpa min syster och mamma med förberedelserna inför släkt middagen och morfars öppethus.


Nu, middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0