RyggAkuten

Var som sagt hos RyggAkuten idag. Han masserade, stretchade, knäckte och använde ultraljud/värme. För tillfället känner jag mig rätt trött i ryggen. Men han hittade troligtvis anledningen till mitt ryggont, min rumpa. Stora rumpmuskeln på vänster sida var väldigt spänd, vilket gjort att jag överbelastat vänster sida av ryggen. Nu ska rumpan stretchas så kommer det förhoppningsvis att bli bättre. Ska även tänka på att jag är väldigt rölig och inte lyfta när jag är i ytterlägena (märker inte alltid när jag är där då jag är så ”smidig”). Hade även lite skolios men det berodde nog på snedbelastningen. Han på pekade flera gånger hur bra det var att jag red, hade en bra hållning. Kul med nån som är positiv till ridning och dens inverkan på kroppen.

Snart blir det lite egentid, och framför allt makten över fjärrkontrollen. Fredrik har som vanlgit fotbollsträning. Och då får jag äntligen se något annat än sport. Alla dess OS, VM, slutspel m.m. som avlöser varandra hela tiden. Suck.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Jaa visst är han duktig :D Det känns så himla skönt verkligen super :D

2010-05-19 @ 07:39:44
URL: http://evi0627.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0