Hur ofta har man tur när man shoppar?

Lekte taxi och hämtade upp Sara och Hannah innan vi begav oss till Gränby. Första anhalt var HM, köpte en enkel toning och det blev även ett par nya jobb jeans (på mitt jobb har mina jeans en livslängd på ca 6månader, i vanliga fall hinner jag lessna på jeansen innan de går sönder). Blev som vanligt en vända in på Indiska (dagen till ära hade jag min nya stickade tunika, knähöga gråa strumpor, silverörhängena som ser ut som löv och det gröna pärlarmbandet, allt från Indiska). Igår och idag hade dom 20% rabatt på alla tunikor och klänningar. Så jag passade på att köpa en tunika som jag gått och funderat på, nu 239kr ist för 299kr. Hur ofta luckas man träffa in att en butik har rabatt på det/den vara man gått och suktat efter?


Vi försökte även hitta ett par glasögon till Sara. Fanns inga som kändes klockrena. Har en bild i huvudet på ett par glasögon som inte har någon ram runt glasen utan endast ett par breda vita plast bågar på sidorna. Någon som sett var man kan köpa ett par såna?


Vi hade lite tid att fördriva innan alla butiker stängde för dagen så vi åkte iväg för ett besök på IKEA.  Köpte ett nytt underlakan och ett skohorn att ha i stallet. Vi tyckte alla att det känns väldigt ”lyxigt” (som de norrlänningar vi är) att man kan åka till IKEA 30min innan de stänger och bara kika runt lite.


Nöjda och belåtna åkte vi till Java och åt wook buffé. Tycker deras buffé är väldigt god. Och man får glass, friterad banan och sirap till efterrätt ;)


Bilder får ni senare, nu måste jag sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0