Härlig dag i stallet

Hopplösa jag var uppe på tok för sent igår så det blev en sovmorgon efter att Fredrik åkt till jobbet. Hade hoppats på en dag med strålande solsken. Men det blev en helmulen dag. Blev över en timmas ridtur idag med. Mötte massor med lastbilar och bussar (en lastbil mötte jag tre gånger). Brukar låta Ikke hoppa över diket och gå ute på ängen när det är mycket trafik, gjorde samma sak med Tiger idag. Hon blev lite mer uppjagad över allt hoppande än vad Ikke blir. Så det var bra fart i tanten idag. Börjar komma igång med galopp arbetet och hon går riktigt trevligt. Blir nog mycket ridning med Felicia i veckan, alltid kul med sällskap (plus att hästarna uppför sig bättre).


På vägen hem stannande jag och åt lunch med Fredrik och såg ”How I mer your mother”, en pinsam och underbar serie. Önskar jag hade ett sånt soft jobb ibland där man kan sitta och se serier.


Imorgon ska jag till Norrtälje, vilket innebär at jag måste stiga upp okristligt tidigt (iaf enligt mig) klockan sex. Hoppas allt flyter på bra, kul med lite miljöombyte (om jag nu hittar dit).

 

Är inte så fasligt mycket vinterpäls kvar nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0