Fredagsmys

Tack väderguden som hade uppehåll medans vi var ute och red!

Efter jag lämnat Fredrik på jobbet hämtade jag upp Felicia. Min söta Flicka stod och väntade snällt vid grinden när jag kom ut med grimman (skönt att slippa hoppa bland vattenpölarna som bildats i hagen efter regnet i natt). Äntligen börjar hon fatta att det är över +15 grader större delen av veckorna, så nu föll det päls i massor när jag borstade henne. Vi var ute och red i över en timma men jag ville inte sluta rida, allt gick så bra. Galopperade mycket och i slutet gick hon otroligt fint! Och nu måste jag vänta två dagar innan jag ska till stallet igen! Rid/stallsugen till 1000!

Men vi får finbesök i form av Charlotta och hennes bror Alexander, så det kommer bli en trevlig helg. Nu ska vi starta helgen med ”Nu är det dag för fredagsmys” . Hemmagjord pizza och vi ska prova en ny efterrätt.




Tiger Girl hösten -99, på ridskolan i Gummark utanför Skellefteå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0