Årets första (mycket sena) dopp

Efter lite tvekandes och funderande beslutade vi oss för att åka upp till Simmsjön för att bada (och då menar jag upp, för vi körde upp för ett berg för att komma till sjön). Var mycket svalare och friskare luft där uppe så vi satte oss ner och njöt av att kunna andas. Sen blev det svartare, svartare och började mullra. Fem minuter senare öppnade sig himlen och alla sprang sin väg från stranden, jag och Fredrik gick ner för att känna hur kallt det var i vattnet. Och då kunde jag inte motstå frestelsen att vada ut och simma lite, gud så härligt att få vara i vatten, det är något man verkligen saknar, man är van de senaste åren med att bo vid älven med brygga och bada hur mycket som helst på sommaren. Jag simmade/badade tills det slutat regna och då kom Fredrik och höll mig lite sällskap i vattnet (försökte få honom att doppa sig men han kom inte över knä gränsen). Sen la vi oss ner i solen och värmde/torkade oss. Hann precis bli torr och belåten då det började mullra igen, då gav vi upp och begav oss hemåt.

En liten rolig sak som vi hörde på stranden var att mamman som satte närmast oss hade döpt sina barn till Nora och Aron. Nora baklänges blir Aron och vice versa. Kul idé tycker jag!

Nu försöker min mästerkock laga ihop lite mat åt oss. Sen ska vi på bio ikväll, sista kvällen med gänget, imorgon åker jag upp till Sundsvall för att möte upp min familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0