Snart är januari slut

Började fundera om jag råkat teleporterats till Skellefteå igår kväll. När vi gick till Hannah gjorde vi ett snabbt stopp på OkQ8 och i kassan står en Skellefteå tjej. Hannah och Per har verkligen hittat en mysig lägenhet, hoppas dom får förlängt kontrakt (dom har till augusti för tillfället) är inte helt fel att ha nära till varandra. Ett stort minus med att bo i Uppsala är lägenheterna, de lägenheter som finns är antingen andra hands under en viss/kort tid eller inneboende.


På festen var Skellefteå den klart mest representerade staden, det jag förvånas över är att man inte känner igen någon av dom, trotts att flera var i samma årskull. Blev en hederlig hemmafest, och passande nog ligger McDonalds på vägen hem. När vi kom ut från festen insåg jag att vi var kvar i Uppsala trotts alla, för utanför porten till grannhuset sitter en hare, kan inte minnas att jag sett någon hare i Skellefteå.


Har gjort absolut ingenting idag! Eller lite fix blev det i lägenheten, vi la bänkskivan på plats, sågade till ett hyllplan (har ett kvar att såga), tog bort de sista julsakerna och packade om i kartongerna, tänkte passa på att skicka med mina föräldrar lite saker till upp Skellefteå som jag inte behöver här nere när dom kommer ner nästa helg. Börjar bli riktigt bra i köket, och vår SodaStreamer har fått sig en egen plats (gissa om Fredrik är nöjd).


Förstår ni hur mycket sport det är på tvn just nu!? Jag har varit en snäll flickvän idag och sett på bandy VM finalen (som Sverige vann mot Ryssland i Ryssland för er som missat det), och handbolls EM final (mellan Frankrike och Kroatien, och där var det Frankrike som vann). Men nu får jag luta mig tillbaka medans Fredrik gör middag, kebab i pitabröd, riktig helgmat.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Johan har sett två harar här på sjungande :)



HAHA! Tror du att du kommer rymma nå lådor i bilen efter att jag har vare på IKEA ? ;)

(De lutar åt att jag ska med!)

2010-02-01 @ 10:12:59
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0