Mitt lilla Skrälle

Jag är fortfarande en bil mindre. Efter att ha kastats mellan hopp och förtvivlan är den senaste slutsatsen att Skrället kommer leva igen. Som det verkar nu har den fått en släng av ett typiskt problem för den Mazdan. Fredrik M ska hjälpa mig att köpa reservdelar i veckan så ska vi göra ett nytt försök.  Idag blev det olja och nytt oljefilter köpt.


Hann även en vända förbi Hööks. Köpte snösulor och broddar till Flickan, hovslagaren kommer som sagt i slutet av veckan. Det blev inte direkt någon billig månad det här, både häst och bilgrejer. *suck*

Blev en promenad i stallet idag med, jag är ridsugen! Vill ut och galoppera i snön. Är ledig på lördag och då har hon nya skor och är ordentligt broddad, bara hoppas på bra väder.


Hela hösten längtade jag efter att få klä på mig varma och mysiga kläder och ta fram alla härliga och stora sjalar. Nu är jag sugen på att få slänga av mig allt och strosa runt i t-shirt. Snacka om att man blir påverkad av all reklam runt omkring en, vårmode här och vårmode där är allt man ser.


Nu, lite egentid för Fredrik åkte precis till sin fotbollsträning. Men vet inte vad jag ska göra??


Btw. Jag hatar alla människor som är för att salta vägarna. Det ser ut som mögelsporer på hela min bil! Jag vill inte att den ska rosta sönder, lär er köra bil i vinterväg underlag ist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0