Koh Phangan

Har glömt bort att berätta om restaurangen vi var till i helgen. Den är en relativt nyöppnad i Uppsala, finns en likadan i Stockholm, Koh Phangan. Det är en Thailändsk restaurang som även vill ge sina besökare en upplevelse och ett avbrott från vardagen. Jag tycker om den udda och roliga iden och maten jag åt där var utmärkt. Stor del av deras meny består av stark mat, men även för såna som mig (som inte är van vid stark mat) finns det alternativ på menyn. Jag åt Pla Yang som är lax direkt från grillen med lime, koriander & stark, syrlig ”nam dtao cheao” sås (den räknas som en liten stark sås). Laxen var saftig och såsen super god, all mat försvann från tallriken. Om ni gör ett besök där så våga välj från den delen som inte är vanlig klassika Thai mat (i våra svenskars ögon) för ni kommer inte bli besvikna.


(kika på deras hemsida för bilder på restaurangen då kommer ni förstå vad jag menar)

www.kohphangan.se


Kommentarer
Postat av: Ewe

Hon tackar så mycket :)

2010-01-19 @ 09:28:20
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0