Kanske ska spinna och sticka en tröja?

Släpade mig upp ur sängen för att hinna med stallet innan jobbet (blev inget stall igår). Red en vända längs grusvägen/snövägen, och fortsatte lite längre än vad de hade plogat så vi fick galopp plumsa, släppte på lite och jisses vad härligt det var att flyga fram längs åkern. Ska nog försöka komma upp lite tidigare imorgon så jag hinner med en längre ridtur.


Blev lite små shopping igår på jobbet. Vet inte vad Fredrik gör när han sover, trotts att vi har formsydda lakan (med resårband i hörnen) har han inget lakan för det ligger i mitten av sängen. Vi passade på att köpa lakansträckare för de är nedsatta till 50kr/4st. Antingen kan man spänna de rakt under madrassen (ser ut som hängslen) eller kan man spänna dom från kort till långsidan vid hörnen. I och med att vi har en bred bäddmadrass blev det hörnvarianten, och det funkade utmärkt, lakanet ligger precis där det ska. Köpte även en stor svart ullpläd (40kr, älskar mitt jobb ibland) som jag tänkte använda när man är ute och kör och kan linda in sig om det är kallt, så slipper Tigers täcken bli smutsiga.


Nu är det nedräkning tills jag ska och jobba, skönt med kortdagar. Får en Bea´s-egen-tid kväll ikväll, Fredrik ska på fotbollsträning. En sak jag måste göra är att dammsuga. När jag klädde på mig för att åka till stallet kom Ikke och insåg att vi skulle dit, för att vakna till (eller nått) skakade hon på sig. Och det såg ut som i en tecknad film, pälsen bara yrde omkring henne! Suck.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Åh, sånna där spännen till sängen kanske jag skulle skaffa mig!

2010-01-22 @ 10:19:16
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0