Hur bråttom kan det egentligen vara?

Då blev det mer vinter, gatorna var täckta av snö när jag gick till garaget på morgonen. Har helt missat att det skulle ha kommit så mycket snö. Men det gör inget för min del, behövdes lite mer snö på rid- och plums vägarna.


Något som jag aldrig kommer förstå mig på är människor som inte orkar vända bilen när de ska parkera, utan helt enkelt glider över i fel körriktning och parkerar. Precis när jag går förbi sätter en p-vakt en parkeringsbot på rutan på en bil som står parkerad i motsatt körriktning. Hur kan dessa minuter eller snarare sekunderar som det tar att vända bilen vara så viktiga att du inte vänder på bilen, för det blir lätt dyrbar tid du förlorar.


Imorgon fick jag några timmars extra jobb (8-14), blev även några timmar extra idag (slutade 19,20 isf 17). Funderar om jag ska åka till stallet efter jobbet imorgon, eller om jag ska åka dit torsdag och fredag innan jobbet, hade tänkt dit två av tre dagar. Måste vara nere på stan till klockan 18, för så ska jag träffa söta Hannah. Är en månad (!) sen vi träffades sist. Så det blir lite julklappsbyte, strosande i butiker innan dom stänger och en värmande fikastund. Skönt med ett avbrott i mitt jobb-stall-hem stall-jobb-hem osv vardag. Kanske kan få lite inspiration till födelsedagspresentönskningar, trodde att jag hade några vettiga idéer men nu tycks alla ha försvunnit.

 


Kommentarer
Postat av: Ewe

Ja nu får du börja önska dig något om du ska få nått!

2010-01-20 @ 11:56:30
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0