Årets första ridtur

Kunde inte motstå att ta en ridtur idag när solen sken så härligt och temperaturen äntligen var under -20 grader (den växlade mellan -10 och -15 grader). La i lammull sulorna jag köpt på Hööks, blev mycket varmare om fötterna. Flickan skötte sig utmärkt, trodde hon skulle vara mer på tårna efter att ha vilat/promenerat i ca en månad.


Nu på kvällen har jag och Fredrik monterat köksskåpen vi köpte på IKEA, jag kan rekommendera att man inte ska vara så hungrig som vi var när man ska göra det. Men nu är allt på plats, lägenheten dammtorkad, dammsugit och drog av en snabbis med skurmoppen.


Min farbror var förbi med lite saker mina föräldrar tagit ner till Sundsvall (han har varit där över jul och nyår och skulle ner till Sthlm igen). Så nu har jag lite mer hästsaker här nere och fler blomkrukor. Min blomma blir bara större och större så nu ska den få en mer passande kruka.


Imorgon blir det jobb igen, upptäckte till min förtjusning att jag jobbar 8-16, inte 8-19,20 som jag trodde. Men jag måste dock upp ruskigt tidigt och skjutsa Fredrik till jobbet, han börjar klockan sex. Det är antingen det eller så måste jag gå till jobbet, och en promenad på nästan 4km så tidigt på morgonen är inte direkt lockande. Som ni kanske förstår lever inte min bil än. Saknar den väldigt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0