2010-01-12

Nu är reservdelarna till min bil beställda, snälla Fredrik M fixade det åt mig. De var tvungna att beställa de från Tyskland (min bil är importerad därifrån) för den är så pass ovanlig i Sverige. Förhoppningsvis hinner de komma innan veckans slut och vi kan göra ett nytt försök till helgen med att få liv i Skrället.


Har fått schema för nästa vecka, går ner till halvtid då. Märks verkligen att det börjar bli lugnare på jobbet, inte alls lika mycket kunder. Tur nog så har Fredrik fast heltids jobb, nu blir det min tur att vara hemmafru. Får ta upp mitt försök med att lära mig laga mat igen, var väldigt duktig när jag bodde på Norrböle i Skellefteå. Blir nog lite roligare nu när vi fått ordning i köket. Funderar på att köpa en tavellist som man kan ställa kryddburkar på, så dom alltid finns nära till hands och man ser vad man har.


Vi åkte till ICA Maxi efter jobbet och storhandlade. Fördelen med att flytta till en ny stad är att man får massor med erbjudanden och rabattkuponger. Hade två ”10% rabatt på hela ditt köp” på Maxi, så det blev storhandlat + en Bia bädd till Ikke. Den föll henne i smak, nu ligger hon och sover i den och små spanar på oss.


Vi såg Sweeny Todd igår till maten. Kan erkänna att en sån som jag som är rätt blodkänslig och precis har avslutat sin middag inte var det mest optimala. Trotts sin väldigt udda stil gör Tim Burton väldigt sevärda filmer, Sweeny Todd var nog den sorligaste och mörkaste historian jag sett han göra hittills.
Det var lite lusigt att se Sweeny Todd efter att vi sett Harry Potter och Fenixorden dagen innan, tre av skådespelarna som var med i Harry Potter (där dom har betydande roller), var tre av huvudrollsinnehavarna i Sweeny Todd.
Längtar tills Alice i Underlandet, tror det var 5e mars (maj?) den kommer upp på biograferna.


Nu ska jag vara lite töntig och se om Hööks har några roliga vårnyheter :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Ewe

Hahahaha va du väldigt duktig på att laga mat när du bodde på norrböle? Knäckemackor och frysta köttbullar? ;)

2010-01-13 @ 10:02:10
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0