1:a sommar helg

Det har varit en riktig sommar helg här nere, +20 grader i skuggan! Hästen och hunden tycker det är lite väl varmt ute.

.
Igår åkte jag och Sofia till stallet efter att vi slutat jobba. Vi provade på en ny ridväg, Tiger tyckte som vanligt att det var jätte kul, spetsade öron och bra bjudning. Efter stallet blev det en snabbis förbi hennes föräldrar för att hämta en Herman åt mig. Jag hade ingen aning om vad en Herman var för något. Det är en surdeg, nu ska jag försöka hålla den vid liv, mata den och tillslut baka den. Vi avrundade kvällen med hämtpizza hemma hos henne och killen med tv tittande.

Idag har det varit en ledig dag för min del. Blev en vända in på jobbet, köpte två handdukar (så jag kan putsa hästsakerna och tvätta Tiger) och en ugnsform. Sen blev det Hööks, där blev det handlat en håltång till tränset som behövde fler hål på sidostyckena och två stora tvättsvampar. Och till sist blev det ÖB och pälsglans. Sen var stallet nästa anhalt. Fick sällskap av en annan tjej från stallet ut på en ridtur, så det blev ännu en ny ridväg idag. Varmt var det! Så efter ridturen fick gumman rulla sig på ridbanan. Försökte fånga det på bild, så det här blev resultatet.

 

Kommentarer
Postat av: Amanda

sötiz hästen :) saknar henne :)

2009-12-07 @ 19:31:54
URL: http://lakritspopcorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0