Ute och luftade oss

Då var två tråkigheter avklarade. Efter 65minuters väntan fick vi äntligen komma in och besikta om bilen, de hissade upp den, lös med ficklampa "Det ser bra ut" och sänkte ner bilen igen, tog väl ca 3minuter. Drygt! Har även varit hos tandläkaren, måste dock besöka dem igen för att laga hål. Usch.
 
Något som gör en på bra humör är stallet, varit där tre gånger idag. Blev en uteritt i grusgropen, galopperade nästan hela grusgropen, var i princip bara nerförsbackarna vi skrittade. I första galoppen lyftes bakbenen lite mer än vanligt, försök till bockning. Varning till känsliga läsare/föräldrar. När vi galopperade på en raksträcka ser man marken på vissa stället, där stannade Christalle vilket gjorde att jag hamnade framför sadeln, men hon höjde huvudet så jag kunde knufffa bak mig själv med hjälp av hennes hals. Första gången på 11 månader jag håller på att ramla av. Självklart var säkerhetsvästen på! Väl hemma igen kunde man inte tro att vi galoperat i backarna i grusgropen, lika pigg som innan, men förhoppningsvis känns det kanske lite i benmusklerna för henne.
 
Avslutade dagen med ett bra middagsiniativ från grannarna. Härligt att få fredagsmys trots att vi jobbar imorgon.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jaha då var det dag att OOOOroa sig igen. Galopp i grusgrop är alltid en källa till oro. Men jag kan ju inte kräva att du rider omkring på en shettis.

2013-03-23 @ 08:57:52
Postat av: Annie - ponnyteamets.blogg.se

Det är bra att du har säkerhetsväst :) Tycker det är konstigt att så många skippar den, tom. när dem rider ut..
Fick för en vecka reda på att en tjej red ut utan väst, ramlade av på ryggen och kan nu inte rida på ett halvår..

2013-03-23 @ 09:49:11
URL: http://ponnyteamets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0