Fixat för ett perfekt dressyrpass

Ny fixat underlag bara för vår skull, eller… Känns alltid lite jobbigt att rida när ingen annan ridit, då ser man verkligen hur ens ridvägar ser ut. Än slank han hit, än slank han dit och än slank han ner i diket. Fast jag släppte de tankarna ganska fort, det var en väldigt pigg häst jag hade att fokusera på. Fick sakta av några gånger från trav när vi skulle skritta fram. Vet inte vad som gjorde det, kanske min inställning, med idag hade vi ett pass som Sussie skulle varit väldigt nöjd med. Hon släppte till ordentligt även i det jobbiga varvet. Superduper fin var hon idag! Stackars Fredrik har fått höra det upprepade gånger idag, tur han har sånt bra tålamod med mig och mitt hästprat.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0