Till hästen

Nu när vi börjar se ut som ett riktigt dressyr ekipage när vi rider behöver vi klä oss som ett också. Ett par vita dressyrskydd står högst uppe på min önskelista! Även ett par hoppskydd drömmer jag om, men har inte hittat/bestämt mig för de rätta än.

 

Hööks 779kr

 

Då grimman har fått gå i graven ”behöver” jag köpa en ny, funderar på en svart lädergrimma, dock har jag inte hittat någon snygg, alla snygga lädergrimmor är bruna.

 

Självklart måste något schabrak väljas ut. Ett blå/gult är ju aldrig fel, ser stilrent och klassiskt ut, kan bara inte bestämma mig om det passar bättre som hopp eller dressyr schabrak. Något jag inte tycker om är schabrak med vit undersida så att minsta smuts/svettfläck syns och att sidan är i lite ”luddigt/mjukt” material som gör att hästhåret fastnar, jobbigt när de ska tvättas.

 

Kommer nästan se ut som byns ridande polis ;)

 

Schabrak 329kr finns i allround och dressyr.

Finns även matchande luva.

 

Hade hoppats på något snyggt fleecetäcke, men man kan inte ha tur alla säsonger att det är ens favoritfärger som gäller i modevärlden.

 

Något jag har svårt att välja ut är en favorit på tränsen, är så himla många fina i år! Det är också något jag ”behöver”, ett hoppträns. Men det är samma sak som med hoppskydden, har inte hittat/bestämt mig för det perfekta än. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0