Veckans hoppning

Härliga soffa! Nu börjar jag vara trött, hemkommen från kvällens hoppträning. Liksom från dressyrträningen får vi hemläxa på bogarna, varför kan hästar inte hålla koll på dom själv när man svänger? Men annars är vi nöjda, återigen, känner mig så trygg, styr jag och trycker på så hoppar hon. Måste bara bättra på svängarna/vägarna för då blir sprången mycket bättre.

 

Till dagens övningar.

 

Vi började med att rida en åtta över travbommar, ni får hålla till goda med min fina vägritning,

i ena varvet var blev det en tajt kurva. Men vi hade rätt bra koll på fötterna och vägen ändå.

 

Sen byggde vi ihop det till travbommar med ett räcke och landa i galopp, här hade vi problem med svängen mot travbommarna, bogen flöt ut vilket gjorde att det blev lite svajig anridning och då blev språnget inte lika bra, men de gånger vi kom rakt på blev det klockrent. Vi byggde på den övningen med att fortsätta i galopp och rida snett igenom igen över galopp studsen.

 

 

Som sista övning tog vi bort travbommarna och red snett igenom över räcket (flyttade in det mer till mitten av ridhuset) och snett igenom över studsen, och rullade på några varv. Fick ett riktigt bra avslut med sista övningen som gick superbra.

 

Roligt roligt roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0