Några härliga dagar

Har haft en lite mini semester i helgen, bott hos grannarna medans huset fylldes med killar och xbox spel.
Jag klagar inte, har fått frukost, lunch och middag serverad, och hade hur mycket tid som helst att spendera i stallet. I lördag var vi några som plockade fram lite hinder och hoppade. Gick väldigt bra och det vara jätte roligt! Igår begav vi oss ut på en lite längre ridtur och galopperade så tårarna rann längs kinderna.
 
Idag har jag gjort första dagen på nya jobbet i Kista. Hjärnan kändes som mos när jag gav mig för dagen, jisses vad det snurrar. La mig och vilade en stund efter jobbet när vi kom hem.
 
Men jag fick ett bra avslut på den här dagen, dressyrträning! Ojojoj vad maffig Stora Tjejen blir när hon släpper till, galoppfattningarna går från klarhet till klarhet och hon blir riktigt härlig att rida i slutet av passen. Men som Sussie säger -Såhär vill jag ha henne i början av passen. 
 
Har hållit ögonen öppna efter en ny grimma efter massakern som den förra var med om. Har hittat två stycken som jag funderna på mellan, båda kommer från Horze.
 
Den första är med "diamanter" på, lite passande tyckte jag. Den andra liknar en grimma som jag fick med bokklubben Pollux när jag var liten, dock valde jag grimman i storlek cob och har sen dess velat ha en sån fast i full. Den finns i olika färger.
 
 
 
199kr / 129kr+grimskaft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0