Återtar delar av trädgården

Även i år kämpar vi med att bit för bit ta tillbaka delar av trädgården. Jag har gått lös med sågen och häcksaxen. En granne körde förbi och frågade om jag inte skulle låna hans motorsåg, men det är nog tur att jag bara hade en vanlig såg, annars hade en hel del träd rammlat.
 
En kollega till mig och Fredrik är på besök hos oss idag, vi ska ha möte i Uppsala imorgon så han sover över hos oss. Han berättade att han köpt ett medel om man använder om man vill ta död på diverse saker som växer i trädgården. Det är tydligen väldigt effektivt, när han hade sprutat det på stenplattorna hemma hade det blåst ute, så det hade flygit över till grannen och hennes rosenbuskar hade dött, ooops!
 
Bit för bit får man såga,  kratta, klippa och rycka. Ser för första gången lite fram emot sommaren i trädgården.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0