Varför förstöra något så fint

Vilken ångest attack jag fick idag. Jag har inte gröna fingrar men gjorde en insats för de gröna liven här hemma. Rensade/klippte ut torkade blad, limmade ihop en kruka och vattnade dem. Orkidéerna ”klättrar” längs en pinne som har fästen för att de ska hålla sig upprätta. Skulle sätta fast en blomstång och knäck den gick av! Det var den enda stången som blommade och den hade fem knoppar som inte slagit ut än. Det skar verkligen i mitt hjärta, tar sådan tid innan de blommar.

 

Annars har vi haft en ledig helg, som gått på tok för fort. Flera saker jag hade tänkt hinna med. Men de får följa med till nästa vecka istället. Då ska vi bland annat se Nickelback! Längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0