Onsdags lektion i gymnastik hoppning

Idag skulle Fredrik hålla i utbildning i Barkarby och jag åka på utbildning i Brandbergen. Många av er vet att jag och Stockholms trafiken inte går ihop. Jag hamnade i Gustavsberg, och det är inte rätt. Men nu är vi både hemma igen i tryggt förvar, Fredrik har gått och lagt sig för imorgon klockan sju ska han vara i just Gustavsberg för att hålla i utbildning.

 

 

Till något annat, jag har haft hopplektion ikväll, är en skön känsla när man känner att det går framåt. Som vanligt bjöd passet på bra övningar för oss alla, vi avslutade med att göra om studsen till en tre studs med en oxer som avslut, hoppade nog 80 cm i sista språnget, det tar sig.

 
Först galopperade vi på volt och red över bommarna, när det flöt på bra bytte vi och hoppade hindrena (upphöjda bommar). Vill man göra övningen mer avancerad kan man välja att både hoppa bommarna och hindrena.
 
Sen red vi studsen åt båda hållen och avslutade som sagt med att göra en oxer av två hinder. 

Kommentarer
Postat av: Anne-Berit

Hoppa i cirkel är ingen lätt match.. då måste man ha en häst som man kan styra! Har du fixat det med Christalle är det tjusigt :)

2012-10-25 @ 06:57:29
Postat av: Evelina

Superkul att du rider lektion! Och kul att det går framåt! :)

2012-10-25 @ 14:10:39
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0