Framtida dressyrhäst

Det lilla jag använt kroppen nu på morgonen känner jag att det ömmar lite här och var. Så vi kör lite uppvärmning i form av shopping i Kista innan jag och Ewe ska tillbringa em/kvällen i stallet medan killarna styr upp middag.

 

Åter till ont i kroppen och dressyrträning. Christalle var rätt spänd i början av ridpasset i fredags, ”mycket” folk på läktaren och hon förstod att han som stod där i mitten ville något, typ att man skulle spinga framåt så fort man kunde(?). Vi jobbade på lite tempoväxlingar i traven, enklare skänkelvikningar i skritt och trav och galopparbete med mycket fokus på fattningarna och tempo. Kroppskontrollen var bättre då jag fick sitta i dressyrsadeln och jag kände mig glad och nöjd efter passet!

 

På lördagen gjorde vi en sammanfattning av fredagens lektion. Det är som att hon minns vad vi gjorde dagen innan och vi kommer mycket snabbare till ridning. Fortsatte med skänkelvikningar, mycket galopparbete (ökad, samlad, fattningar) och vi la även in lite förvänd galopp.

 

Det där med skänkelvikningar tycker jag är helt hopplöst, jag känner inte när det varken blir rätt eller fel, men hoppas att det kommer med mer träning med tiden. Har fått bra tips på vad jag ska tänka på vid galoppfattningarna så det ska vi verkligen fokusera på närmaste tiden så det blir ordning och reda på dem.

 

Framtida ekipage på dressyrbanorna.

Jag känner mig väldigt nöjd med de två dagarna, vad vi tränade på, hur det gick och Micke som tränare. Nu får vi hoppas att han har några tävlingsfria helg under hösten så han har möjlighet att komma hit igen.

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Fin bild :) Kul att du börjar sakta men säkert komma igång

2012-10-14 @ 11:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0