Pengarna flydde från plånboken idag

Ett tips, håller er hemma om ni kan, blir ruskigt dyrt annars! Tog med soptippen vi hade i köket (återvinningen + skräp från nya soffan som jag inte hunnit visa er än) och gjorde ett första stopp på Willys återvinning så vi hade plats att fylla bilen med nya saker. Andra anhalten blev bensinstationen, där går det snabbt åt en hel del pengar. Sen in på Hööks för att köpa stalltäcket, fick inte ens fingra på schabraken innan Fredrik skrek rätt ut att jag skulle låta bli. Blev lunch på Ikea där vi även införskaffade ett nytt soffbord. Vi gick till Tag själv lagret, knappade in namnet på datorn för att hitta vart soffbordet ligger då Fredrik säger.

 

F: Men det finns ju i andra färger.

B: Vi har ju gått igenom det här hemma, vi ska köpa ett vitt.

Sagt och gjort det blev ett svartbrunt bord

F: Vad skönt att du ger med dig så lätt.

 

Efter att han fått sin vilja igenom spårade det ur, han var måttligt mallig. Vi åkte till nästa butik, Granngården, det var dags för hästmat igen.

 

F: Kommer du ihåg?

B: Va, vadå kommer ihåg?

F: Har du med dig plånboken?

B: Ööh, klart att jag har.

F: Du har lovat mig ett par nya gummistövlar!

 

I någon stund när jag var tacksam för att Fredrik följde med mig till stallet lovade jag att köpa ett par nya gummistövlar till honom för att han får skavsår av de han har nu. Så ut från Granngården går en glad sambo med ett par gummistövlar i för 800kr i högsta hugg, var iaf 200kr rabatt på dem.

 

 

Resten av dagen har jag varit i stallet, jag och Hanna har klippt Christalle, det Hanna klippte blev lite snyggare än det jag gjorde. Nu är hon klippt från bogarna och fram på halsen. När vi var klara hade mörkret infunnit sig helt och hållet så det blev ett pass i ridhuset, fick massor av fina ord från de andra två som red samtidigt, roligt att höra att det syns skillnad ♥ Men tror dock att det blir helklippning, hon var fortfarande väldigt svettig efter jag ridit.

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Haha va roliga ni är :P

Sen behöver man ju inte köpa ett par gummistövlar för 800kr??? De finns väl billiga nånstans som man inte får skavsår i? :P

2012-11-06 @ 18:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0