Nyår närmar sig

 
Har varit och hämtat ut en uppsättning förrättsbestick som jag köpte när Cervera firade 25år. Hittils är det fyra personer som får en helt matchande dukning till nyår. Att alla ska ha tillgång till en egen smörkniv har jag helt missat i vett och etikett utbildningen, har två stycken som man får dela mellan varandra.
 
 
 

Samtidigt som det är synd att finporslinet försvinner ur de svenska hemmen förstår jag det, finns mycket andra saker att lägga pengar på nu för tiden. Som finbestick samlar jag på Hardanger Carina och glas Intermezzo satin med vit droppe, tallrikar och dylikt har jag ännu inte kunnat bestämma mig för vad jag vill samla på, funderar på Corona från Rörstand. Brukar emellanåt kika runt på Tradera och Blocket, för har man tur kan man hitta riktigt fynd. Men det börjar vara ett tag sen jag "beställde" något där ifrån, när jag bodde i Skellefteå budade jag hem lite ungformar, kläder och schabrak. Kanske skulle ta och engagera mig lite mer igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0