Dressyr start på dagen

Vad kan vara en bättre start på en morgon än ett dressyrpass? Om jag var trött efter gårdagens pass kommer morgondagen inte vara bättre. Idag var det serpentinbågar som stod på schemat. Först i trav för att sedan ta den mittersta bågen i galopp, hmmm det var ju det här med formen i galoppfattningarna. Det är tur att hästen fick sig en helklippning, hon var löddrig på halsen och svettig på hela kroppen. Vi hade lite diskussioner idag med, men inte alls lika mycket som igår, idag var hon mer stark och blev tung i handen. Men jag vet iaf vad jag ska traggla på med i min ensamhet till nästa gång. Dagens kommentar från Micke var -Energin är det inget fel på, den kommer du få nytta av sen. 

 

Sen har vi tillbringat dagen i soffan, har inte varit någon bra dag idag. Har drömt i natt om sista dagen med Tiger, om och om igen, vaknade upp alldelens förtvivlad och ledsen. Har tydligen sovit jätte oroligt enligt Fredrik som har försökt legat och klappat mig så jag skulle slappna av. Kom mycket tankar och känslor när jag mockade efter ridpasset. Var så trött när jag kom hem att jag somnade en stund i soffan.

 

Vid gamla E4an här vid oss har de öppnat en godisbutik, vi gjorde ett besök där nu ikväll. Självklart skulle Fredrik väga båda påsarna för att reta mig för att jag tagit mest godis, min vägde 0,6kg medans hans vägde 0,9kg. In your face!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0