Spenderat från den stora plånboken

Försökte obemärkt stiga upp på morgonen men det var lönlöst. Det slutade med att jag hade en överlycklig hund i backluckan på väg till dressyrtävlingen. Efter att ha tittat på Jossan och Izas dressyrpremiär (och två till från stallet) åkte jag till Hööks för att införskaffa lite välbehövliga saker.

 

Säkerhetsväst, flugmedel, stigbyglar, stigläder och stigbygelplatta.

 

 

Sen mötte jag upp grannarna igen och vi begav oss ett helt gäng ut på ridtur i det härliga vädret!

 

Är riktigt nöjd med säkerhetsvästen, trotts att den var i dyraste lagret. Den har riktigt bra passform och man glömmer att man har den på sig när man rider. Den finns både i herr och dam modell, vilket underlättar problemet med att många andra modeller inte har plats för brösten, så det blir en stor glipa mellan magen och västen (om man inte vill kvävas helt och hållet) den här kan man spänna åt och den var mycke bättre formad efter kroppen. Även stigläderna var lite dyrare för de är i syntet och ska därmed inte töja ut sig, passar bra för de rekommenderar dem till syntetsadlar och att jag blir tokig på att stigläder blir ojämna, detta trotts att vi har en stor pallanordning där man enkelt kan kliva upp på hästen utan att måste hänga i stiglädret och jag flitigt byter sida på dem.

 

Varit en riktigt härlig och avslappnande helg. Vi ska avrunda den med grillning tillsammans med grannarna.


Kommentarer
Postat av: Linda

kan aldrig bli för dyrt när det gäller säkerhet.

var rädd om dig.

2012-05-06 @ 23:15:28
URL: http://http://madebyjinna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0