Ännu en stund i solstolen införskaffad

Trotts att jag inte haft tid eller riktigt känt för det, kunde jag inte låta bli att köpa en bok när ICA Maxi hade rea på sitt rea pris. Det är väl en självklarhet att man ska ha en komplett samling från en författare, så det blev Segraren står ensam av Paulo Coelho. Ytterligare en bok till att läsa högen, tror en anledning till att det blir obefintligt med läsning är att jag inte har någon sänglampa, för det är oftast i sängen jag läser (men när jag väl fastnat för en bok kan jag inte släppa den). Tror sänglampor får hoppa upp några nivåer på min prioriteringslista över kommande inköp till hemmet.

 

 

Härligt hur böcker kan ta en till en helt annan värld som man blir helt uppslukad av. Någon dag ska jag ha en liten bibliotekshörna i mitt hem. Det ska finnas några bokhyllor där böckerna står sorterade efter författare, en skön tygfåtölj med reglerbart ryggstöd som man ryms att krypa upp i men även en fotpall till om man vill sträcka ut benen, ett litet avlastningsbord för alla små nödvändigheter man kan tänkas behöva under sin lässtund, en bra golvlampa med läslampa som man kan reglera ljusstyrkan på och utanför fönstret får det gärna vara ett vackert och lugnande landskap. Oj vilket projekt det blev när jag började tänka efter på mina önskemål för att skapa den perfekta läshörnan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0