REA shoppat till köket

Det som egentligen skulle vara en dag med sovmorgon var en dag med hoppas-jag-inte-somnar-vid ratten. Klockan sju satte jag mig i bilen för att möta upp en kollega i Sollentuna, åt frukost på McDonalds tillsammans innan vi hämtade Chinas Country Manager inne i Stockholm, vi skulle ge honom en runtur i de båda City butikerna och även en vanlig stor JYSK butik, pratade om sortimet skillnaderna, försäljning i olika butiker, de olika layouterna på City butikerna m.m. Lite knackig engelska men han verkade nöjd efter dagen.

 

När jag för ovanlighetens skull passerade Uppsala i vettig tid tänkte jag passa på att åka till IKEA för att införskaffa en ram till affischen jag köpte i Skellefteå (bilder kommer senare). Oj vad mycket människor det var ute och handlade, tänkte jag. Visade sig att IKEA startade sin rea idag. Med mig hem fick jag förutom ramen även två uppsättningar porslin för 99kr/st ord.pris 299kr/st. Ska bli roligt att kunna duka matchande till fler personer (har haft både mitt och Fredriks porslin).

  

En förpackning innehöll 6st assietter, 6 st tallrikar och 6 st djup tallrik, i en fin grön färg såklart!

 

Kvällen avslutade jag med ett dressyrpass i ridhuset med Christalle. Hon var lite piggare idag (eller så var jag lite piggare och orkade driva mer i början), så i slutet gick hon riktigt avslappnat och följsamt. Kämpar för att större delen av ridpassen ska kännas så (energiskt och avslappnat), känner förhoppning om att det kommer bli så efter denna sommar, vi gör hela tiden små framsteg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0