Midsommar firat

Då var midsommarafton firad. Väderguden bjöd på en fantastisk sommarsol med tillhörande värme. Jag hade dock hunnit glömma bort att min nästan genomskinliga hy inte tål solljus.

Efter ridturerna på tjejerna var mina axlar illröd och ömma (de ömmar även idag).

 

Som många andra högtider firades även denna med massor av mat. Vår fantastiska vän Stefan hade tillbringat några extratimmar i köket för att bjuda på en storslagen midsommarmiddag.

Han hade gjort inlagdsill, senapssill, skärgårdssill, inlagt strömming, kaviar strömming, tomat strömming, rostbiff, köttbullar, västerbottenpaj, tacopaj, rödbetssallad, fransk potatissallad, ”vanlig/svensk” potatissallad, rabarberpaj toppad med jordgubbar och vaniljsås. Allt gjort från grunden!

 

Det fanns även koktfärskpotatis, ägghalvor med kaviar, lufttorkat och rökt kött, kyckling, fläskkarré, tzatsiki och grönsallad. Så om någon har vägarna förbi kan jag meddela att det finns mat över om ni är hungriga.

 

Nu är hela gänget med killar ute och trampar upp gräsmattan, fotbollsturnering. Själv tog jag flykt till stallet och har ridit både tjejerna idag med. Efteråt tog jag fram putssvampen och började rengöra lite läder. Men magen sa ifrån så nu väntar vi på att grillen ska bli klar.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0