Underbart ridpass

Då de lovat regn idag (vilket det varit större delen av dagen) hade jag planerat ett ridpass i manegen. Skrittade fram runt åkern tillsammans med Tiger och Jessica innan vi började jobba i manegen. Det här var ett sånt där härligt ridpass! Hon var väldigt lätt, bjöd på bra framåt och sökte sig neråt. Det gick hyfsats bra med vänster galoppfattning. Tränande även på att sitta ner i traven, vilket inte är världens lättaste på henne, men brukar försöka nått varv när jag rider i manegen i slutet av passet när hon är avslappnad. Fina stora tjejen ♥

 

Något Christalle älskar är när Fredrik är med i stallet. För då står han och kelar med henne, hon älskar att bli kliad i öronen. När Fredrik sträcker fram handen böjer hon ner huvudet så han kan klia öronen.

 

  

Catago grimman köpte jag på Gekås för 119kr, på Charlies hittade jag en likadan för 229kr, vilket jag tror jag betalade för Tigers grimma, hon har en likadan fast i brunt.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0