En ledig dag i behagligt tempo

Låg och vred mig ett tag innan jag tittade på klockan, förstod att klockan var tidigt, halv åtta. Även Fredrik var vaken så vi lyssnade på ljudbok (Stieg Larsson – Luftslottet som sprängdes). Jag somnade faktiskt om.

 

Nu är äntligen resväskan och shoppingen uppackad! Inte riktigt min stil att låta saker vara ouppackade så länge, men det har varit långa dagar sen vi kom hem. Stallgarderoben har fyllts på med lite nya kläder, ett par ridbyxor, fyra ridstövelstrumpor, tre linnen och fyra t-shirts, gäller att passa på när klädbutikerna rear.

 

Blev som sagt ridning för Jossan idag, galoppfattningarna gick mycket bättre och Christalle hade bra med energi. Tanten fick följa med som lugnande sällskap åt Preston och Lorelei, såg ut som de ville försvinna från jordens yta när vi red förbi ett litet ”skjul”. Tiger gick fram till ”skjulet” och undrade vad som kunde vara så läskigt. Skönt med en stabil häst.

 

 

Tiger fick stå kvar inne och vila efter ridturen, praktiskt med stallet nära.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0