Vin och vatten

Idag blev också en duktig dag. Tvättmaskinen har fortsatt jobba, jag har städat badrummet och Fredrik har gjort ett röj i köket (krävs ett till för att få det helt återställt) och vi har handlat mat m.m. Vi köpte bl.a. magnetlås till köksskåpen, snart håller de sig äntligen ordentligt stängda. När allt var inhandlat gjorde vi storkok, nu ligger det över 10 matlådor/var i frysen, är enkelt och smidigt att plocka med sig en innan man åker till jobbet, självklart billigt!

 

Har även möblerat om i vitrinskåpen för att få plats med nykomlingarna, vattenglas som matchar mina vinglas. Jag fick ett i julklapp av Fredriks syskon Henrik och Frida, och två fick jag och Fredrik i förlovningspresent av mamma och pappa. Fina! Börjar känna att det snart är dags att bestämma vilket finporslin man ska börja samla på. Har tolv vinglas, tolv finbestick (kniv, gaffel, matsked, tesked, dessertsked + lite annat) och har nu tre vattenglas.

 

 

Corona från Rörstrand skulle passa väldigt bra till mina bestick (Carina från Hardanger) och vinglas (Intermezzo satin) det är en vit tallrik med en silverkant, enkel och stilfull. En annan fundering jag har är om man skulle se vad Tradera kan erbjuda. Henrik har köpt några samlingar därifrån och då får man allt på en gång, och har man tur till ett överkomligt pris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0