Nästan en flygtur idag

Har spenderat hela eftermiddagen i stallet, det blir lätt så när man är där med grannen. Vi begav oss ut på ridtur med Tanten (Maggie 20år) och Gammel Tanten (Tiger 31år). Vet inte om det berodde på blåsten med Tiger var alldelens hopplös idag, att skritta så jag och Hanna kunde prata gick inte för sig, det var trav i full fart som gällde. Vi travade längs åkern där det var lite mjukare i marken. Tiger skyggade till för en frusen vattenpöl och plötsligt är jag i luften och tänker...

-Nej jag har tappat stigbyglarna!

Min kära häst hoppade fram i ett bocksprång. Tack och lov fortsatte hon i trav efteråt så jag hann återfå balansen och stigbyglarna. Jag var inte alls beredd på att flyga upp i luften, bocka är något Tiger aldrig haft för sig!

 

 

Dagens outfit för Tiger. Min älskade rumpvärmare i fårskinn, brun/beigt ridtäcke från Hööks och det nya schabrak från HV Polo som vi fick i julklapp av mamma.

 

(lite dålig färgåtergivning på bilden)

 

För att bättra på min bruna matchning köpte jag en till stalltröja på Hööks rea, den är otroligt mjuk och mysig, är väldigt nöjd med mitt fynd!

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Där är den där björnen igen! Bea, det är farligt att försöka tämja vilddjur, jag har inte sagt det till dig??

2012-01-15 @ 12:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0