Kastehelmi

En sida jag blivit väldigt fäst vid är Royal Design, det är en webbshop med mängder av inredning, smycken och kökstillbehör från kända designers, till ett väldigt förmånligt pris!

 

På mina fönstershopping turer har jag spanat in Kastehelmi av Oiva Toikka för Iittala. Tycker beskrivningen ”Kastehelmi är det finska ordet för daggdropp, vilket förklarar det vackra mönstret i fat och skålar” förklarar känslan man får av hans design.

Självklart kommer de i olika färger! Men inte lika många som Kivi.
Men jag är en lite tråkig person för jag skulle välja genomskinliga iaf.

 

Nu är det dags för mig och Fredrik att bege oss till jobbet, skönt med korta helgdagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0