Pigg och glad trotts lite sömn

Det där med att sova vet jag inte riktigt hur det gick. Fredrik fann sig snabbt till ro och somnade, medans jag låg och filosoferade. Låg även och vred mig lite på morgonen innan Fredriks väckarklocka ringde, hade förhoppningar om att jag skulle kunna somna om när han åkt men inte det. Strax efter sju var jag uppe och startade första tvättmaskinen och började pyssla här hemma. Soffan har fått nya prydnadskuddar, badrummet nya handdukar, har börjat rensa bland sakerna i sovrummet som vi ställde in när vi gjorde om i musikrummet och självklart har dammsugaren fått en morgonpromenad.

 

De tre musketörerna (jag, Tiger och Icke) har också varit ute på promenad idag. Har inte varit någon ridning sen jag kom hem, för Tiger fick förra veckan hosta och var snorig, så vi tar det lilla lugna och njuter av tillvaron.

 

 

Jag undrar vad de står som tvättråd i Fredriks kläder "När du använt mig klart lägg mig på sovrumsgolvet så kommer jag inom någon dag ligga nytvättad i din byrålåda”.

 

Fast på mina matlådor står det iofs ”När du ätit upp det du vill ha, ställ mig på diskbänken som kommer jag imorgon finnas i kylen med ny mat”.


Kommentarer
Postat av: Mamma

hahahaha Vilka bra citat du har skrivit...

pappa har samma som Fredrik med kläderna hmmm dessa pojkar

2012-02-16 @ 18:18:35
Postat av: Fredrik

Tydligen funkar systemet, så varför ändra ngt som fungerar ??



//F

2012-02-16 @ 19:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0