Arbetsmyror

Jag ansluter mig till skaran av människor som önskar fler timmar på dygnet. Idag har vi varit hemifrån över 13h, en snabb visit hem sen blev det den sedvanliga proceduren med ett besök hos hästen. De senaste dagarna har jag varit i vaket tillstånd 2h efter vi kommit hem från jobbet och en del  av den tiden har jag spenderat i stallet. Men vi har väldigt roligt på jobbet tillsammans, vi fyra och de som kommer in och hjälper oss vissa dagar. Imorgon har vi sovmorgon till kl åtta, lyxigt. Bilen ska besiktas innan vi åker till jobbet, är alltid nervös inför såna saker, så jag ska hålla tummarna hela natten.

 

Den första leveransen kom idag till min butik, där har några duktiga avdelningsansvariga kämpat hela dagen. I Fredriks butik har jag gått igenom alla varor i butiken och gjort en kompletteringsbeställning. Känns väldigt avlägset att göra ”vanligt” butiksarbete, är mycket annorlunda uppgifter och ”problem” vi har nu.

 

Något konstigt är det här vädret, i helgen när jag åkte med grannarna till Norrköping var vintern ett minne blott. Men igår när vi steg upp var allt täckt av ett lager med snö?! Och idag är det kladdigt värre ute. Vår/aprilväder i februari…ingen ordning och reda på vädret här nere.

 

Längtar efter helg så jag kan lägga lite kärlek på hemmet också, och visa lite nya bilder här i bloggen. Som tur var har vi vår underbara Hanna som tar han om Icke och fixar åt Tiger de dagar tiden inte räcker till ordentligt.

 

Tack alla ni som kämpar på och tittar in här så jag får lite ny energi att skriva av mig :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0