Trängsel och julmys

Jul friden har infunnit sig i kropp och själ, eller är det alla timmar på stan som gjorde slut på krafterna. Vi hängde på låset och sprang in på den sista butiken tio minuter innan den stängde. Nog för att det är lite kortare öppettider i Skellefteå än i Uppsala, men vi var rätt trötta när vi kom hem. Vet att man egentligen inte får köpa något innan jul, det är iaf något jag predikar om, men har haft med mig mamma så hon har nog lite koll på vad resten av familjen köpt till mig. Har redan börjat med rea fyndandet, en stickad tröja, två linnen, löpare till matsalsbordet och annorlunda julpynt, fyndade även en fin liten skål på Myrorna. Ett av mina nyårslötfen är att slänga/skänka bort alla kläder som jag inte använder/trivs med. lyckades packa med mig mina jeans som är på tok förstora (jag har gått och dragit upp byxorna hela dagen) och ett linne som helt tappat passformen (därför jag köpte några nya).

 

Något jag saknar i Uppsala är att springa på vänner på stan, träffade Peter och Anna som var ute och strosade med barnvagnen, Stina som snart beger sig till Australien och Märta som lyckades ta sig hem från Prag. Saknar mina underbara vänner från Skellefteå som jag flyttat ifrån och även de som flyttat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0