Snipp snapp slut=semestern

Håller på att leta efter en hoppsadel åt Christalle, är ett speciellt märke/modell som jag är ute efter som hon hade innan hon kom till mig. Har ringt/mailat på några sadlar, en var såld (annonsen är nu borttagen), två var sålda men annonserna finns fortfarande kvar (jag var i kontakt med dem för över 1½ vecka sen), en fick jag kontakt med men när jag mailade (även försökt rings/sms:a säljaren) om hur jag skulle betala har de inte svarat (annonsen finns fortfarande kvar), en ska ut på prov och hon återkommer om de inte ska ha den. Börjar känna att någon är emot att jag ska köpa en sadel, men försöker tänka att det finns en mening med allt och att det i slutändan kommer bli på det absolut bästa sättet. Men om ca två veckor drar hoppträningen igång så det vore inte helt fel att ha en innan dess.

 

Christalle fyra dagar gammal

 

Något annat som drar igång är jobbet, sista dagen på semestern idag. Haft en härlig vecka hemma i Uppsala. Blivit mycket stall och fika, njutandes av solen och värmen. Idag var inget undantag. Sofia och Julia kom på morgonen och vi åt frukost/lunch ihop (frukost för oss och lunch för dom). Sen tog vi oss en rätt lång promenad med Tiger, trotts det ville Julia inte alls hoppa av hästen. Sen blev det fika i högsommarvärmen.

 

Nu börjar huset fyllas av killar i alla möjliga åldrar och från olika delar av Sverige. Fredrik och co har anordnat en MZ träff (ManegerZone), ett fotbollsspel han spelar på datorn. Så det är dags för mig att dra mig tillbaka till grannhuset. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0