Har vita glasögon kvar i ansiktet

Fredrik frågade om jag skulle ha solskyddsfaktor när vi guppade fram i vågorna, ”Det går bra, augustisol bränner inte så mycket”. Jo pytsan, nu sitter Fredrik och skrattat åt mig när han tittar åt mitt håll (han har döpt om min till Robin, Batman och Robin). Hoppas det värsta lagt sig tills imorgon. Självklart hade jag även luggen uppsatt idag så den fick jag inte något skydd av.

 

 

 

Fredrik gör iordning båten inför avfärd.

 

 

Börjar vara rejäl lutning på båten, vatten nästan ända upp till fönstret med gardin i ruffen.

 

 

Vi saxar fram surfandes på vågorna, storseglet åt ena hållet (röds siffror) och genua (blå kant) åt andra.

 

Dagens toppnotering, 5,7 knop, fick ingen bild då jag var fullt upptagen med att vara livrädd ;)

 

Efter närmare sju timmar på vattnet var vi hemma igen. Blev en kvällsridtur precis innan mörkret hann komma. Tiger var lugnande stöd åt Iza som är under igångsättning och gärna gör av med lite energi uppåt eller åt sidan.


Kommentarer
Postat av: Eve

Hihi du är ju knäpp! På sjön reflekterar ju vattnet och man blir jättelätt bränd! Speciellt du som alltid varit känslig mot sol om jag inte minns helt fel?


Grejen är väl den att som jag skrev, antingen jobbar jag eller så tränar jag (har varit mer av de första och mindre av de sista på senaste men men ;) ). Så jag varken bakar eller pysslar speciellt mycket :(

2012-08-14 @ 09:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0