Lindas in i bomull?

I fredags hade vi besök av hovslagaren, denna gång hamnade Tiger mellan två storlekar i bakskor (vi gick på den större för hon behöver växa till sig lite). För att förebygga att hon ska trampa av sig bakskorna var jag förbi på Hööks och köpte ett par boots, det slank även med ett tre delat silverbett, går ju inte ha mässingbett och silverspännen på tränset.

 

Vi har varit välskyddade de senaste dagarna, senskydd fram, bakbenskydd och boots på bakbenen. Men idag när vi kom hem från ridturen och jag plockade av henne allt såg jag att det var blod på vänster framben, hon har lyckats trampa sig på insidan. Nu är frågan, boots till frambenen med? Har aldrig haft såhär mycket skydd på min häst tidigare.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0