Grattis igen!

Igår kväll åkte jag och Fredrik in till Sthlm för att fira hans lillebror Henrik på 18 årsdagen (han är på praktik i Sthlm). Vi gick till en av Fredriks favorit restauranger, Helens krog som är fantastiskt duktig på kötträtter och såser. Jag och Henrik delade på en vinflaska dagen till ära, så ni kan gissa om vi mådde underbart efteråt! Det var ett otroligt gott vin. Självklart blev det trerätters och vi beställde in varsin dessert, de sa att de var stora och som ni ser var det ingen underdrift. Vardagslyx.

 

 

 

Från 18 till 26. Idag har jag varit på banken och pratat om pensionssparande. Har det gått så fort? Är jag så gammal?  Det var väl inte så länge sen jag var 18år och tog körkortet…?

 

Efter att ha lekt vuxen ett tag åkte jag till min gamla butik och hälsade på, de var två man kort idag så det var lite mycket att göra för dem. Tog på mig en skjorta och stannade tre timmar och jobbade, är jag dålig på att vara ledig eller?! När jag kom hem gick jag direkt ner till stallet, mötte precis grannarna och vi passade på att färdigställa vinterhagen, snipp snapp slut så var sommaren slut. Fast för hästarnas del finns det mycket mat kvar i hagen och vi har även öppnat upp så de kan gå ner i en del i sommarhagen där de inte varit i så mycket i sommar så det är en äng full med gräs kvar.

 

Sen blev det snabba ryck hem och ställde mig framför spisen och slavade, maten var nästan klar tills Fredrik kom hem, stackaren har gått och blivit förkyld. Nu är han på hockeymöte, sen bli det soffhäng resten av kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0