Snön ligger kvar

Det där jag skrev om igår, att snöflingorna inte skulle ligga kvar, jag hade fel. Det är en blandning mellan is- och snögata. Nog för att det var svårt med julstämningen när det var +grader och barmark/grönt gräs, men det var väldigt skönt att slippa skrapa isiga rutor.

 

Imorgon är både jag och Fredrik lediga, hoppas vi kan åstadkomma lite mer än vad vi orkade i söndags, inte för att jag klagar på att förflytta mig från sängen till soffan för att se film och att vi åt hos grannarna två gånger igår. Men hästen och hunden behöver mer mat, tvätthögen börjar vara för stor, lite isskrapor och borstar vore inte fel att ha i bilen.

 

Det var som sagt inte mycket krut i söndags, så idag plockade jag fram strykjärnet och strök juldukarna och gardinerna. Ska upp med en gardinstång i köket, problemet är att hitta fästena bland alla dessa flyttkartonger.

 

Nu är det färdig svamlat för ikväll, ska luta mig tillbaka och mysa framför tvn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0